Bir Çok Marka Rengini Yönetmek

BİRÇOK MARKA RENGİNİ YÖNETMEK

Karmaşık bir global ambalaj tedarik zincirinde yönetmeniz gereken 2.000’den fazla marka renginiz olduğunda ne olur?

Yeni tasarımınızda kullanmayı planladığınız renge en yakın rengi bulmak için size ait renk veritabanlarını veya renklerin mürekkep çekimlerini içeren klasörleri taramak çok zaman alıcı ve zor bir iştir.  Bunun yerine yeni bir renk oluşturmak çok daha kolay görünsede, esas sorun daha sonra ortaya çıkarak yönetilmesi zor devasa bir renk kütüphanesine sahip olmanıza neden olur.

Büyük bir marka sahibine ait renk kütüphanesi kontrolden çıkarsa ne olur?

Bir marka sahibinin yetkilisi, 2000’den fazla renkten oluşan bir renk kütüphanesine sahip olmanın sonuçlarını şöyle açıklıyor: ” Kendimize ait renklerden oluşturduğumuz renk kütüphanemiz ile, Pantone’nin 50 yılı aşkın süredir renk özelliklerini ve renk iletişimini standartlaştırmak için yaptığı çalışmayı yeniden yapmaya çalıştığımızı fark ettik.”

PantoneLIVE, baskı ve baskılı ambalaj üreten firmaların tedarik zincirinde doğru ve basılabilir renkleri paylaşmasına olanak tanımaktadır. Marka sahipleri, tasarımcılar ve matbaalar, ortak renk standartlarını kullanarak farklı baskı altı malzemelerinde, farklı baskı yöntemlerinde ve mürekkep türlerinde rengin tam olarak nasıl elde edileceğini görebilirler.

Yapılması gereken PantoneLIVE’ı uygulayarak marka sahibinin kendi renk kütüphanesini Pantone Renkleri ile eşleştirmek ve iletişim sürecini standartlaştırmaktır.

Bunu gerçekleştirmek için aşağıdaki adımları izlemek yeterli olacaktır:

1 – Fiziksel renk numunelerinin dijital verilerinin toplanması

Spektral değerlerin her biri belirlenen tolerans dahilinde Pantone Renkleriyle eşleştirilmelidir. Böylece marka sahibinin kendi renk standartlarından Pantone renklerine geçerek daha küçük ve daha kolay yönetilebilir bir palet elde edilebilir.

2 – Benzer renkler ortadan kaldırılarak renk kütüphanesi rasyonelleştirilmeli.

Rasyonalizasyon, bir renk kütüphanesinin analiz edilmesi ve birbirleri ile çok benzer renklerin birleştirilmesi işlemidir. Elde edilen daha küçük renk kütüphanesi daha sonra standart Pantone® Matching System (PMS) ana renkleriyle ve ayrıca PantoneLIVE’a bağlı referanslarla eşleştirilir. PMS renkleriyle eşleşmeyen marka renklerinin olduğu durumlarda PantoneLIVE’ın markalar için oluşturduğu kütüphanelerine, bu özel renkler eklenebilmektedir.

Bu işlemde o markaya ait özel renk ve Pantone rengi birbirleriyle aynı olacak kadar yakınsa, Pantone Rengi tercih edilmiştir. En yakın eşleşme gözle görülür şekilde farklıysa, marka sahibi en yakın Pantone Rengini kullanmayı veya yeni bir renk oluşturmayı tercih edebilir.

Bu örnek uygulamada yaklaşık 100 yeni renk oluşturulmuştur. Renklerin toplamının yaklaşık üçte ikisi standart Pantone Renkleri olarak kullanılmaya karar verilmiş, geri kalan renkler marka sahibinin özel renkleri olarak tespit edilmiştir. Yapılan Rasyonelleştirme işlemi, renk sayısını eskisinin yaklaşık yarısına düşürmüştür.

3 – Basılmış örneklerin değerlendirilip karşılaştırılması.

Görsel değerlendirmenin yanı sıra renklerin her biri, uygun kütüphaneden PantoneLIVE’daki dijital bağımlı standartla karşılaştırılmalıdır.

4 – Paydaşlara erişim sağlanmalıdır.

PantoneLIVE’ın dijital renk kütüphanesinin, tüm tedarik zincirinde kullanılabilir hale getirmesi sağlanmalıdır.

Yapılan işlemin sonunda bu örnekteki marka sahibi kendi renk kütüphanesini yaklaşık 2.090 renkten 1.035 renge düşürmüştür. Bu durumun şirketin tasarımcılardan, ajanslardan, marka yöneticilerinden, matbaa ve baskılı ambalaj üreticilerinden oluşan tedarikçileri arasındaki renk seçimi ve iletişiminin daha hızlı ve daha düşük maliyetli olduğu anlamına gelmektedir.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir